برخلاف آنچه اکثر افراد متصور میشوند، تصمیم دیزنی برای عدم اکران سینمایی گستردهی «مولان» شاید تاثیری و جبرانناپذیر روی سینما بگذارد.
استودیوها همهی هزینهی تبلیغات فیلمهای خود را پرداخت نمیکنند. برخلاف آنچه بسیاری از مخاطبان شنیدهاند، بودجهی تبلیغاتی یک فیلم همهی پول تبلیغات آن را نمیدهد. البته که استودیوها به شبکههای تلویزیونی و شرکتهای تبلیغات شهری هزینههای زیادی را میپردازند. ولی واقعیت آن است که بخش زیادی از پول تبلیغات عمومی یک فیلم سینمایی بزرگ توسط سینماها پرداخت میشود.
وقتی استودیوها میخواهند تصمیمات خود برای عدم اکران یک فیلم سینمایی را توجیه کنند، اکثرا اینگونه صحبتهای خود را کلید میزنند که «فقط ۴۰ درصد از سود فروش فیلم در اکثر سینماها به ما میرسد». این جمله حقیقت دارد ولی فقط بخشی از واقعیت است. چرا که آن ۶۰ درصد را سینماها بهعنوان سود کسب نمیکنند. بخش قابل توجهی از آن ۶۰ درصد باید هزینههای روزانهی سینما را بدهد و شاید تنها در اکثر موارد، ۱۰ درصد از مبلغ یادشده تبدیل به سود سینما شود.
سینمادار فرانسوی پس از تخریب پوستر فیلم Mulan: ما نمیخواهیم بمیریم
فیلم ,سینما ,درصد ,تبلیغات ,استودیوها ,یک ,یک فیلم ,درصد از ,برای عدم ,عدم اکران ,آن ۶۰ درصد
درباره این سایت